Ikona spotyka buntownika: za kulisami Converse X Brain Dead

Wyróżniony Ikona spotyka buntownika: za kulisami Converse X Brain Dead

Pierwszym wzorem, jaki został wykorzystany na Chuck’ach Taylor’ach, był motyw camo w 1983 roku. Odblaskowe nadruki nawiązujące do różnych zwierząt pojawiły się w 1988 roku, a w 1991 roku na trampkach znalazła się amerykańska flaga. Od tego momentu niezliczone motywy urozmaicały najbardziej znaną sylwetkę kultury sneakersowej. To właśnie te archiwalne nadruki stanowią punkt wyjścia dla nowego, wspólnego projektu Converse i Brain Dead.

Założoną w 2014 roku w Los Angeles markę odzieżową Brain Dead tworzy grupa kreatywnych osób, inspirujących się różnymi subkulturami, w szczególności post-punkiem, skateboardingiem i komiksami. Kolektyw najbardziej znany jest z nietuzinkowych i szalonych grafik, które umieszczają na ubraniach. Na czele Brain Dead stoją Kyle Ng i Ed Davis – duet z poczuciem zwariowanej i osobliwej estetyki.   

W najnowszej kolekcji Converse x Brain Dead, kreatywny zespół z Los Angeles prezentuje zaskakujące i unikalne podejście do zmian w kultowym Chuck’u 70. Na samym początku współpracy, Converse udostępnił im swoje archiwa, zawierające bogatą historię wzorów i nadruków. „Ludzie oczekują od nas zawsze stworzenia grafiki od A do Z” mówi Ng. „Tym razem chcieliśmy podejść do tego zupełnie inaczej. Inspirowaliśmy się dekonstrukcją wzorów. Chcieliśmy stworzyć chaos z czegoś, co już istniało.” Chuck 70 z tej kolekcji jest na to najlepszym przykładem. W projekcie wykorzystane zostały motywy zwierzęce, camo i amerykańskiej flagi.  „Dziwne jest to, że są to klasyczne wzory, a jednak świetnie ze sobą współgrają” mówi Ng.

To, co mogło powodować napięcia, tak naprawdę przerodziło się w kręgosłup całego projektu, w którym już istniejące ikony zostały przekształcone przez nieszablonowych kreatorów. „Chuck to ikona, ale duch marki jest buntowniczy – to niezwykle ważne dla naszego spojrzenia na współpracę” mówi Brook Bergland, dyrektor projektowania odzieży Converse. Ta współpraca z młodym zespołem prosto z serca Los Angeles tylko potwierdza zaangażowanie marki w kulturę streetwear’ową.

Poza Chuck’iem 70, w skład kolekcji wchodzi jeszcze longsleeve, t-shirt oraz torba. Longsleeve wykorzystuje wypukły nadruk dmuchany wraz z gumowym, zapewniając tym samym nie tylko widoczną, ale również możliwą w dotyku teksturę. T-shirt z efektem „sprania” posiada bardzo wyraźny nadruk na kieszonce, który tworzy graficzny kontrast dla noszącego. Kolekcję spina ze sobą torba w stylu duffel bag, łącząca w sobie wzory i nadruki zarówno z butów, jak i odzieży.