Jubileusz ikony outdooru z Kanady - Kamik świętuje 120. urodziny!

Historia brandu specjalizującego się w produkcji śniegowców na ekstremalnie niskie temperatury sięga 1898 roku. Rodzinny biznes na przestrzeni lat rozrósł się do pokaźnych rozmiarów. Dziś firma Genfoot Inc, właściciel marki Kamik, zatrudnia ponad 400 pracowników i obecna jest na pięciu kontynentach, w blisko 50 krajach, w tym - od 2011 roku - również w Polsce.

Niezmiennie kultywuje swoje tradycje i czynami podkreśla swoje proekologiczne podejście biznesowe. Tu działalność zgodna z zasadami Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) jest fundamentem działania, nie chwilowym trendem na potrzeby celów PR-owych. Troska o środowisko naturalne, zatrudnianie lokalnych pracowników i bazowanie na materiałach od lokalnych dostawców - również tych pochodzących z recyklingu - stanowią podstawę produkcji Kamika. Poznajcie brand, który za pomocą sloganów #KamikStepOutside oraz #FreeYourPlay namawia rodziny do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Przed Wami historia Kamika - 120-letniej ikony kanadyjskiego outdooru.

Najwyższą wartością dla Cook’ów, będących właścicielami marki, jest rodzina. Dlatego od trzech pokoleń starają się oni dostarczyć najwyższej jakości obuwie dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W ofercie Kamika znajdują się nie tylko śniegowce na ekstremalne mrozy (np. model obuwia Cody ochroni stopę w temperaturze dochodzącej do -74°C!), ale i eleganckie, zimowe buty miejskie, kalosze czy sandały. Ponadto, od 2013 roku Kamik, w kooperacji z kanadyjską firmą Gusti International Inc, produkuje zimową odzież dla dzieci.

Wieloletnie doświadczenie w produkcji obuwia pozwoliło na dopracowanie i usprawnienie wszelkich procesów produkcyjnych. W fabrykach wdrażane są koncepcje takie jak Kaizen czy Just-in-time. Pierwsza z nich - tłumacząc najogólniej - związana jest z doskonaleniem poszczególnych aspektów działalności firmy. Druga wiąże się z dostarczaniem materiałów do wytworzenia produktów dokładnie w takiej ilości, jakiej potrzebuje firma, i dokładnie w takim czasie, w jakim są one potrzebne. Założyciele i obecne kierownictwo za cel obierali sobie ochronę środowiska naturalnego. Zakłady produkcyjne działają zgodnie z koncepcją Zero Waste, polegającą na ograniczaniu do absolutnego minimum ilości odpadów powstałych w procesie produkcji. Jak to wygląda w praktyce? Instalacje w fabryce w Montrealu zasilane są przez elektrownie wodne, a woda, wykorzystywana do chłodzenia podczas produkcji, poddawana jest recyklingowi. Dzięki temu w ciągu roku udaje się zaoszczędzić jej zasoby, które pomieściłoby 15 basenów olimpijskich. Produkując wkładki do butów, Genfoot używa materiałów pozyskanych z plastikowych butelek, poddanych wcześniej procesowi recyklingu. Szacuje się, że dzięki temu firma utylizuje około trzech milionów butelek rocznie! A prawdziwą dumą Genfoot jest fakt, iż pomimo wysokich kosztów produkcji, aż 73% produkcji udało się utrzymać w Ameryce Północnej. Dzięki temu sporą część pracowników firmy stanowią lokalni mieszkańcy.