Katowice Fashion Week pod znakiem gwiazd

fas16051723
Niemal 20 pokazów mody, ponad 100 000 odwiedzających w 2 dni, najświeższe, światowe trendy, znakomici goście, casting do renomowanej agencji modelek oraz wspaniałe kolekcje polskich i zagranicznych projektantów. Za nami Katowice Fashion Week, największe wydarzenie modowo-shoppingowe na Śląsku, organizowane przez Galerię Katowicką.

Wiosenno-letnią edycję Katowice Fashion Week poprowadził tancerz i choreograf, juror programu You Can Dance, Michał Piróg oraz Anna Ujma, prezenterka Katowicka.tv, współpracująca m.in z TVP i TVS. Podczas dwudniowej imprezy swoje kolekcje i propozycje na sezon wiosna/lato 2016 zaprezentowały marki obecne w najbardziej innowacyjnym centrum handlowym w Polsce. Nie zabrakło również najświeższych propozycji od uznanych projektantów mody.

Pierwszy dzień Katowice Fashion Week rozpoczął pokaz kolekcji awangardowej Grzegorza Kaszubskiego, w którym, oprócz modelek, prezentujących barwne kreacje projektanta, wzięły udział czworonogi. W piątek Galerię Katowicką odwiedzili także jedni z najbardziej opiniotwórczych blogerów fashion w Polsce - Jessica Mercedes oraz Ekskluzywny Menel. Znani z zamiłowania do mody i znajomości aktualnych trendów goście podzielili się z publicznością swoim doświadczeniem w definiowaniu i kreowaniu własnego stylu, biorąc aktywny udział w panelach dyskusyjnych i spotkaniach z fanami. Kulminacyjnym punktem dnia był elektryzujący pokaz Kamila Sobczyka, młodego projektanta, którego atelier odwiedzają polskie i zagraniczne gwiazdy. Utrzymane w industrialnym klimacie show zostało gorąco przyjęte przez katowicką publiczność. Projektant poprowadził także ciekawe, interaktywne warsztaty.

Zwieńczeniem pierwszego dnia Katowice Fashion Week, wprowadzonym po raz pierwszy do programu było VIP Party „Fashion by Night”. Na imprezie w katowickiej Endorfina Club bawiło się niemal 100 zaproszonych gości, w tym najlepsi użytkownicy aplikacji mobilnej Galerii Katowickiej, gości specjalni Katowice Fashion Week, m.in. Kamil Sobczyk i Michał Piróg oraz wielu innych znamienitych gości.

Drugi dzień Katowice Fashion Week otworzył pokaz z udziałem dzieci wyłonionych w specjalnie przygotowanym castingu, który miał miejsce dzień wcześniej. Najmłodsi modele i modelki zaprezentowali aktualne kolekcje dla dziewczynek i chłopców.

Jedną z głównych atrakcji drugiego dnia Katowice Fashion Week był casting do prestiżowej agencji modelek Avant Models, partnera produkcyjnego programu Top Model. Konkurs poprzedziły warsztaty prowadzone przez ekspertki Avant Models School, dedykowane osobom marzącym o profesjonalnej karierze w modelingu. Casting poprowadziła Małgorzata Leitner, założycielka Avant Models. Do walki o kontrakt z agencją reprezentującą takie gwiazdy modelingu jak Joanna Krupa, Kasia Struss, uznana za jedną z Top 20 Modelek Dekady Vogue, czy Zosia Nowakowska, stanęło blisko 30 kandydatek i kandydatów. Podczas kolejnych etapów castingu uczestników oceniało konkursowe jury, na czele którego stanęła Małgorzata Leitner. Towarzyszyła jej projektantka Lana Nguyen oraz ekspertki marki MAC oraz Jean Louis David. Zwyciężczynią castingu została Zuzanna Janczak. Swoją szansę na rozpoczęcie kariery otrzymała także Natalia Krawczyk, która niebawem weźmie udział w sesji testowej, dzięki której ma szansę dołączyć do grona modelek reprezentowanych przez agencję Małgorzaty Leitner.

W sobotnie popołudnie na wybiegu Katowice Fashion Week królowały niezwykle różnorodne stylizacje - od stylu casual, przez odzież sportową, po modę biznesową i wieczorową. Modelki zaprezentowały także wyjątkową kolekcję Lany Nguyen, młodej projektantki, której oryginalny styl i design pokochały polskie i zagraniczne gwiazdy. Artystka spotkała się także z publicznością, opowiadając o swojej pracy i procesie tworzenia kolejnych kolekcji. Dużym zainteresowaniem uczestników wydarzenia cieszył się także pokaz projektów Walerii Tokarzewskiej-Karaszewicz, w którym uwagę przykuwały piękne kolorowe stylizacje oraz szlachetne materiały zestawiane ze sobą w ciekawy sposób.

Punktem kulminacyjnym wieczoru był finał wiosennej odsłony kampanii aplikacji mobilnej Navishopper, z którą zintegrowany jest program lojalnościowy Galerii Katowickiej. Podczas uroczystego podsumowania zakończonej edycji, prowadzący przekazali voucher potwierdzający wygraną stylowego Fiata 500 osobie, która zdobyła największą liczbę punktów za zakupy zrobione na terenie Galerii.

Stałym elementem kolejnych edycji Katowice Fashion Week są prelekcje poświęcone makijażowi i stylizacji włosów. W tym roku po raz kolejny publiczność mogła posłuchać prelekcji prowadzonych przez artystów marek Sephora, Estēe Lauder i ulubionej marki wizażystów - MAC Cosmetics. O fryzury modelek dbali fryzjerzy Jean Louis David, którzy zaprezentowali publiczności najmodniejsze fryzury i łatwe do wykonania upięcia.

Nowością w programie Katowice Fashion Week były rozbudowane sekcje poświęcone modzie męskiej. Znany barber Mateusz Delma Delmański zdradził tajniki stylizacji bród. Mariusz Dzwonek i reprezentanci Rock'n'Roll Tattoo and Piercing Katowice pokazali możliwości podkreślania swojego stylu tatuażami. Stanowisko katowickich artystów odwiedził także Michał Piróg, który spontanicznie zdecydował się wykonać nowy tatuaż na swojej szyi.

- Cieszę się, że po raz kolejny przestrzeń Galerii Katowickiej gościła tak wielu znakomitych gości, którzy zostali z entuzjazmem przyjęci przez Klientów tak tłumnie odwiedzających Galerię Katowicką w tych dniach. Uczestnictwo blogerów modowych, projektantów i innych wyjątkowych przedstawicieli świata fashion i modelingu pozwoliło spojrzeć na modę z bardzo różnych perspektyw. Program Katowice Fashion Week stale się rozwija i wykracza już poza przestrzenie Galerii Katowickiej. W południowej Polsce zwyczajnie brakowało właśnie takiego wydarzenia. Takiego, w którym fashion traktuje się poważnie, poważnie się o nim rozmawia, odnosząc się do szerokiego horyzontu całej kategorii. Coraz większa liczba partnerów, coraz więcej wydarzeń, ich różnorodność sprawiają, że pozycja i rozpoznawalność marki jaką staje się Katowice Fashion Week Galerii Katowickiej w polskim świecie mody stale rośnie i nabiera na prestiżu. Dziś już nikt nie widzi problemu w tym, że to wydarzenie dzieje się w przestrzeni galerii handlowej. Po pierwsze Galeria Katowicka nie jest zwyczajną galerią handlową, co udowadniamy każdym naszym działaniem. Po drugie, nie ma lepszego miejsca na tego typu projekty jak centrum tzw. „shoppingu” z pełnym przeglądem najnowszych kolekcji, które można obejrzeć i kupić. Fashion łączy nierozerwalny związek z zakupami. Tegoroczne wiosenne wydarzenie dało początek kilku ciekawym ideom, które mam nadzieję wkrótce zaprezentować w postaci naszego nowego projektu – mówi Dawid Prymas, Dyrektor Marketingu i PR Galerii Katowickiej.

Po sukcesie wiosenno-letniej edycji Katowice Fashion Week organizatorzy już teraz zapowiadają kolejną odsłonę wydarzenia. Impreza odbędzie się jeszcze w tym roku.