Oskoła dla dużych i małych

Okres jesienno-zimowy to prawdziwy sprawdzian dla naszego organizmu. Niskie temperatury, gwałtowne zmiany pogody, nagłe opady czy przymrozki sprawią, że jesteśmy w dużo większym stopniu narażeni na infekcje i przeziębienia. Z tego względu już teraz warto zaprzyjaźnić się z naturalnymi produktami wpływającymi dobroczynnie na odporność.


Zima to okres, w którym dużo częściej i łatwiej zapadamy na przeziębienie i grypę. W natłoku codziennych obowiązków zapominamy o umyciu rąk po powrocie do domu, regularnym jedzeniu posiłków czy odrobinie ruchu. Niestety takie działanie, może doprowadzić do znacznego obniżenia naszej odporności. Dlatego poświęć chwilę czasu i każdego dnia przygotuj dla swojej rodziny drobny upominek, składający się z cytrusów, suszonej żurawiny czy soku z brzozy z naturalnymi dodatkami. Będzie to nie tylko miły dodatek i urozmaicenie do codziennych posiłków, ale również sposób na lepsze zdrowie.

Odporne dzieciaki
Dzieciaki uwielbiają śnieg, dlatego zimą spędzają wiele godzin na dworze. Niestety niskie temperatury, połączone z dużą dawką ruchu i towarzyszące temu raz uczucie gorąca, a raz zimna może doprowadzić do infekcji malucha Z tego względu, aby Twoja pociecha mogła w pełni korzystać z uroków styczniowej aury zadbaj, aby w jej codziennym jadłospisie, znalazły się owoce i warzywa bogate w witaminy i mikroelementy. Dzieci lubią to, co kolorowe i słodkie, dlatego zastąp słodycze sałatką owocową, a chipsy i chrupki miseczką finezyjnie pokrojonej różnokolorowej papryki. Te zdrowe zamienniki są źródłem witaminy C, odpowiedzialnej za budowanie odporności. Bogate w nią są również m.in. cytrusy, a szczególnie mandarynki, które jednoznacznie kojarzą nam się z zimą.
Dodatkowo, jeśli Twój maluch skończył 3 latka, co jaki czas możesz mu podać do picia sok z brzozy z różnymi dodatkami. Na wiosnę najlepszy będzie ten zebrany prosto z lasu, a w pozostałe miesiące np. Oskoła – Dary Lasu z owocem dzikiej róży, który ma aż czterdzieści razy więcej witaminy C niż cytryna!

Odporni rodzice
Pośpiech jest domeną osób dorosłych. Spieszymy się do pracy, do domu, często brakuje nam czasu nawet na założenie czapki czy zapięcie kurtki – przecież wychodzimy tylko na chwilę. Z tego powodu bardzo łatwo o pierwsze objawy przeziębienia. Jesteśmy osłabieni i zmarznięci, przez co wirusy szybko infekują nasz organizm. Dlatego o odporność warto zadbać zawczasu. Owoce i warzywa, które podajemy dzieciom mogą się również świetnie sprawdzić u nas. Zamiast standardowego lunchu wybierz zdrową sałatkę, a w trakcie pracy przegryzaj suszoną żurawinę lub orzechy.
Żurawina to niezwykły owoc, który zawiera w sobie całe pokłady witaminy A, C i B, minerały oraz błonnik. To co istotne, to fakt, że jej suszona wersja potrafi zachować swoje wartości odżywcze nawet przez kilka lat po ususzeniu.
Jeśli jednak nie mamy czasu na spożywanie zdrowych przekąsek, sięgnijmy po soki z brzozy np. z dodatkiem żurawiny.

Regularne picie oskoły pozwoli Twojej rodzinie na radosne korzystanie z zimowej aury, zarówno na nartach, spacerach, czy podczas codziennych obowiązków, bez obaw o wystąpienie przeziębienia lub grypy.