Timberland – odpowiedzialni za siebie i innych.

Odpowiedzialne podejście, uczciwe warunki zatrudnienia, zrównoważona produkcja. Coraz więcej marek nie pozostaje temu obojętnym. Marka Timberland wyznaje takie wartości od lat i podkreśla, że ponad 250 000 pracowników, w 3000 fabrykach, w 30 krajach codziennie wytwarzających produkty Timberland, to część jednej, wielkiej rodziny. Czarno na białym, bo… O wszystkim mówią liczby. A Timberland wciąż ma ochotę na więcej.

Już blisko 25 lat marka dba o bezpieczne i zrównoważone środowisko pracy zgodnie z Kodeksem Postępowania, którym podlegają nie tylko pracownicy fabryki, ale również dostawcy oraz kontrahenci. Od 2011 roku Timberland – już jako część VF Corporation – pielęgnuje te zasady, które włączone zostały do globalnego Zbioru Reguł i Zasad.

A jak Timberland angażuje się lokalnie? W myśl filozofii słynnej kropli drążącej skałę, Timberland Polska aktywnie uczestniczy w programie Earthkeepers. Jak to wygląda w praktyce? W jedności siła!

Aktywności dotyczą wszystkich – pracowników centrali oraz sklepów. Dzięki zaangażowaniu marki w prace charytatywne, pod kuratelą marki Timberland odbyło się już 18 eventów, organizowanych cyklicznie od 2005 roku.
Jakie plany w obrębie działań CSR ma producent legendarnych, żółtych traperów? Timberland jasno i klarownie wyznacza sobie cele na 2020 rok:
- 100% bawełny organicznej w 100% ubrań marki
- 100% obuwia będzie zawierało w sobie przynajmniej jeden materiał pochodzący z recyklingu
- 100% skóry naturalnej użytej w obuwiu, czy akcesoriach pochodzić będzie z odpowiedzialnych garbarni Leather Working Group
- 100% butów i odzieży nie będzie zawierało w sobie szkodliwego polichlorku winylu ( PCV )
- Zasadzenie 10 milionów drzew do końca 2020r.
- Wskaźnik odpadów produkowanych przez markę oraz użytych w recyklingu wynosić ma 95%
- 80% pracowników Timberland zaangażowanych w wolontariat oraz akcje społeczne