Strefa Zdrowia, czyli jak odżywiać się zdrowo na co dzień

Obecnie wiele osób żyje w ciągłym biegu. To oraz lenistwo i dostęp do atrakcyjnej cenowo żywności przetworzonej sprawia, że sposób odżywiania się często niestety pozostawia wiele do życzenia. Tymczasem odpowiednia dieta ma ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka. Jak zatem odżywiać się na co dzień? Warto sięgać po sprawdzone i zdrowie produkty spożywcze. W internecie nie brakuje na szczęście miejsc, w których można je zakupić. Przykładem może być Strefa Zdrowia.

Przede wszystkim warzywa i owoce

Bardzo wysokie miejsce w piramidzie żywienia zajmują owoce i warzywa. Należy włączać je do każdego posiłku. Według Instytutu Żywności i Żywienia powinno się je spożywać w ilości co najmniej 400 gramów dziennie (300 gramów warzyw i 100 gramów owoców). Są to produkty bogate w witaminy, minerały oraz inne składniki odżywcze.

W Strefie Zdrowia zakupić można ekologiczne warzywa i owoce. Z tymi drugimi nie można jednak przesadzać, gdyż są one źródłem prostych węglowodanów. Te w dużej ilości prowadzić mogą do wzrostu poziomu cukru we krwi. To groźne dla cukrzyków i osób otyłych. Jednak już warzywa jeść można w zasadzie bez żadnych ograniczeń. Zawierają one błonnik regulujący pracę układu pokarmowego i zapewniający uczucie sytości.

Strefa Zdrowia - ekologiczne produkty zbożowe

W piramidzie żywienia poniżej warzyw i owoców znajdują się produkty zbożowe. Należy tutaj sięgać przede wszystkim po produkty pełnoziarniste, które zawierają bardzo dużo błonnika. Zmusza on do dłuższego żucia pokarmu i sprawia, że szybciej odczuwalne jest uczucie sytości. Ponadto dieta bogata w błonnik pokarmowy znacznie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

Dostępne w ofercie Strefy Zdrowia pieczywo, makarony razowe, kasze gryczane, ryże brązowe itd. mają niski indeks glikemiczny. Nie powodują dużego skoku cukru we krwi, ale uwalniają węglowodany stopniowo.

Mleko i produkty mleczne

Strefa Zdrowia ma w swojej ofercie oczywiście również mleko i jego pochodne, które są bardzo ważnym elementem zdrowego odżywiania. Przede wszystkim zawierają potrzebny kościom wapń i to w formie dobrze przyswajalnej. Warto tutaj stawiać głównie na mleko, bo sery zawierają sporo tłuszczu. Oprócz tego nabiał jest cennym źródłem bakterii probiotycznych, które wspomagają pracę układu pokarmowego i jelit.

whi2110111

A co z mięsem?

Wiele osób na co dzień jada duże ilości mięsa, bo jest ono dość łatwo dostępne w supermarketach. Jednak wcale nie jest to rozwiązanie zdrowe. Okazuje się, że eksperci zalecają spożywanie tylko 500 gramów mięsa tygodniowo. Najlepiej w Strefie Zdrowia wybierać mięso chude np. drobiowe lub z królika. Po wieprzowinę czy wołowinę należy sięgać rzadziej. W mięsie zawarte są bowiem nasycone kwasy tłuszczowe, które dla organizmu nie są zbyt korzystne.

Z drugiej strony mięso to źródło białka i aminokwasów. Z tego powodu trzeba znaleźć dla niego odpowiednie zamienniki. Podstawa to kurze jajka, które zawierają liczne witaminy i minerały. Kolejną alternatywą dla mięsa są rośliny strączkowe - groch, fasola czy soja. Nie można również zapominać o rybach, a w szczególności gatunkach morskich. Zawierają one cenne kwasy nienasycone omega-3 pozytywnie wpływające na układ krążenia. Powinny być to ryby pochodzące ze sprawdzonych źródeł. Takie zakupić można w Strefie Zdrowia.

Dzisiaj dostęp do zdrowej żywności jest znacznie ułatwiony. Ekologiczne produkty spożywcze zakupić można także w internecie. To dobra wiadomość dla wszystkich tych, którym zależy na swoim zdrowiu.